Az első Husqvarna motorkerékpárt – igazából egy motorizált kerékpárt – 1903-ban mutatták be.
A legrégebbi folyamatosan működő motorkerékpár gyártóként a Husqvarna megtanult egy-két dolgot az elmúlt 110 évben.
Az 1933-as és 1934-es gyorsasági idényben a Husqvarna rendszeresen állt a dobogó legfelső fokán. Ezt a jó szokását az azóta eltelt mintegy 80 évben is őrzi.
A második világháborút követően Belgiumban egy új versenyforma terjedt el, a neve: moto-cross. 1953-ra Európa-szerte rendeznek ilyen versenyeket. A könnyű és jól átalakítható egyhengeres utcai Husqvarnák tökéletes alapul szolgáltak, így hamar nagyon népszerűek lettek a terepmotorsok körében.
A Silverpilen, magyarul ”ezüst nyíl”, mint az első kimondott offroad motor, úttörő volt a Husqvarna modellpalettáján. A mindössze 75kg-os fürge járgány, teleszkópos villával, hidraulikus lengéscsillapítással és teherviselő elemként is funkcionáló motorblokkjával forradalmi volt a maga idejében.
Rolf Tibblin 250-es Husqvarnájával 1959-ben bajnoki címet szerzett. Egy hosszú és rendkívül sikeres terepmotoros karrier kezdete volt ez Tibblin-nek és Husqvarnának egyaránt, melyet további világbajnoki címek, Motocross des Nations elsőség és még egy Baja 1000 győzelem is követett.
Az 500-asok között Bill Nilsson szerezte a Husqvarna első világbajnoki címét. Tanulva Tibblin előző évi VB-s tapasztalatiból, sikerült egy olyan 500-ast építeni, ami dominálta a sorozatot a következő években.
A Husqvarna aranykorának hajnala a terepmotorozás robbanásszerű elterjedésével és népszerűségével jött el. A világ terepversenyein elért folyamatos győzelmeivel a Husqvarna az időszak motocross életének megkerülhetetlen szereplőjévé vált. 14 motocross világbajnoki címmel, 24 Enduro Európabajnoki elsőséggel és 11 Baja 1000 győzelemmel a Husqvarna megkérdőjelezhetetlenül a kor meghatározó terepmotorja volt.
A Husqvarna név a jó eredményeknek köszönhetően kikerül az off-road skatulyából és a hirtelen olyan nagy cégek érdeklődését is felkelti, mint az Electrulux. 1977-ben létrejön az üzlet és megtörténik a tulajdonosváltás.
Az 1983-ban bemutatott 500-as négyütemű lett az új benchmark. A könnyű, könnyen kezelhető, léghűtéses jócskán megelőzte korát és az új hullámos négyütemű verseny enduro-k igazi előfutára lett.
1987-ben a Husqvarna motorkerékpár üzletágát a Cagiva vette meg, mely tranzakció által az MV Agusta Motor S. p. A. része lett. A köznyelvben ”Husky”-ként nevezett motorok gyártása ettől kezdve Varese-be került.
Amikor a Husqvarna az Cagiva MV Agusta tulajdonába került és Olaszországba költözött, a motor fejlesztő svéd kemény mag komoly döntésre szánta el magát és 1988-ban megalapították új márkájukat: megszületett a Husaberg.
Az off-road irányába történő terjeszkedés nem titkolt szándékával a BMW megvette a Husqvarnát 2007-ben. A komoly múltra visszatekintő és elismert off-road márka igazán vonzó lehetőség volt a bajor gyárnak.
2013-ban a Pierer Industries AG (a Husaberg tulajdonosa) megvásárolta a Husqvarna Motorcycles-t. Ezzel az akvizícióval a márkát újra a ’60-as ’70-es évekre jellemző domináns piaci szereplővé kívánjuk pozícionálni. 2014-re az új Husqvarna Motorcycles brand visszatért a sikeres gyökerekhez és a legkorszerűbb technológiával és újra az ikonikus Svéd kék, sárga, fehér dizájnnal, egy teljesen új MX és enduro modellpalettával kerül piacra. Több mint 50 év versenymúlt és 82 világbajnoki cím… eddig… a Husqvarna legenda folytatódik!
2014 volt az új generációs Husqvarna Motorcycles teljes üzleti éve. Az eredeti recept szerint készülő új motorok minden várakozást felülmúlóan kedvező fogadtatásra lelnek a motorosok körében ami rekord számú értékesítést és árbevételt is jelentett.
2015-ben a Husqvarna Motorcycles bemutatta a 2016-os modellévre szánt 701 Supermoto-t, ezzel kijelölve a jövő útját: visszatérés a könnyű, egyhengeres utcai motorokhoz. Ahhoz az irányhoz, amit a ’30-as években Folke Mannerstadt erős, ugyanakkor kompakt négyüteműje jelentett.
2016-ban a Husqvarna Motorcycles folytatta a menetelést a kijelölt úton és újabb értékesítési rekorddal és növekedéssel zárta az évet. A Vitpilen 401 és Svartpilen 401 szériagyártású változatai piacra kerültek, valamint a 2015-ben bemutatott Vitpilen 701 koncepció is nagyot haladt előre a szériagyártás irányába.
Az innovációból és a progresszivitásból nem engedve újabb jelentős mérföldkőhöz érkeztünk. A 2017-es EICMA-n leleplezték a Vitpilen 701 széria változatát és a Svartpilen 701 prototípusát, egyértelműen kijelölve a márka jövőbeni fejlődési útját.